poniedziałek, 12 października 2020

Tarta z figami

 Proste w wykonaniu, a smaczne i efektowne. Zróbcie póki sezon na figi trwa. Ja nie mogłam znaleźć ciastek korzennych więc użyłam zwykłych maślanych i dodałam po łyżeczki cynamonu, imbiru, kardamonu i odrobinę gałki muszkatołowej. Wyszło super. 

 

Spód

  • opakowanie ciastek korzennych 
  • 4 łyżki masła
Masa
  • 500g serka mascarpone
  • 2 łyżki miodu
  • 100g białej czekolady
  • 250g śmietanki kremówki 30%
Do dekoracji
  • figi 
  • żurawina świeża
Spód. Ciasteczka zmiksować z płynnym masłem, wyłożyć na spód niedużej tortownicy, uklepać spód i boki, schłodzić w lodówce ok 1h.
Masa. Połowę śmietanki podgrzać i rozpuścić w niej czekoladę. Pozostałą część ubić mikserem, dodać maskarpone, i przestudzoną śmietankę z czekoladą, dodać miód, delikatnie wymieszać. Wylać na spód ciasteczkowy. Wierzch udekorować owocami. Schłodzić kilka godzin w lodówce. Przed podaniem można dodatkowo polać miodem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz