poniedziałek, 29 lipca 2019

Jagodzianki

Sezon w pełni, pora na testowanie kolejnego przepisu na jagodzianki. Tym razem zaglądnęłam do przepisu Nastoletnie Wypiekanie. Ciasto można zrobić wieczorem, a rano tylko wykroić bułeczki nadziać jagodami i będą pyszne jagodzianki na śniadanie, ale ja zrobiłam tego samego dnia po 1h rośnięcia ciasta i też były wyśmienite. 

Jagodzianki 
Ciasto
  • 25 g  drożdży
  • 150 ml ciepłego mleka
  • 400 g mąki pszennej 
  • szczypta soli
  • 4 żółtka
  • 70 g cukru
  • 70 g kwaśnej śmietany 18%
  • 70 g miękkiego masła
Nadzienie
  • 500 g świeżych jagód
  • 70 g cukru
  • 30 g mąki ziemniaczanej
Kruszonka
  • 60 g zimnego masła
  • 60 g cukru
  • 120 g mąki pszennej


Kruszonka. Składniki przesypać do miseczki, zagnieść palcami kruszonkę, odstawić do lodówki.

Ciasto. Odważyć wszystkie potrzebne składniki. Drożdże wkruszyć do miseczki, dodać łyżeczkę cukru, zalać 50 ml mleka i wymieszać do rozpuszczenia. Wsypać 2 łyżki mąki, ponownie wymieszać. Rozczyn drożdżowy odstawić na bok na 20 minut do wyrośnięcia.

Resztę mąki i cukru wsypać do miski, wlać mleko, dodać szczyptę soli, żółtka, kwaśną śmietanę oraz wyrośnięte drożdże. Całość wyrobić mikserem z hakiem do uzyskania elastycznego i lepkiego ciasta. Pod koniec wyrabiania dodać miękkie masło.

Ciasto pozostawić w misce, przykryć folią spożywczą i schować do lodówki na całą noc (8-12 h). Ja zostawiłam tylko na 1h. Ciasto podzielić na 12 równych części. Rozwałkować małe placki i nakładać farsz jagodowy, ja dawałam ok 2 łyżki na każdą bułeczkę, skleić, ułożyć na blaszce wyłożonej papierem, posmarować roztrzepanym jajkiem, posypać kruszonką, odstawić na 30 min do podrośnięcia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180*C ok 20 min. Można dodatkowo polukrować. 

Jagodzianki 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz