czwartek, 30 listopada 2023

Czeskie rogaliki

 Każdy z Was zapewne, ma smaki kojarzące się z dzieciństwem. Dla mnie jednym z takich smaków są te rogaliki, babcia albo mama kupowały je nam czasem na śniadanie. Są pyszne same albo posmarowane tylko zwykłym masłem. Ja dzisiaj robiłam je bez wody i mleka, tylko na serwatce. wyszły pyszne. Mięciutkie w środku z chrupiącą skórką. 



Składniki na 10szt

  •  500g mąki
  • 130g mleka
  • 140g wody
  • 40g masła
  • 7g suszonych drożdży
  • 1 łyżka cukru
  • 2 łyżeczki soli
Dodatkowo
  • woda do obtaczania
  • mak do posypania
Składniki wsypać do misy, wyrobić ciasto. Wyrabiać aż będzie gładkie i jednolite, ostawić do wyrośnięcia na ok 1h, przykryć ściereczką. Wykiśnięte ciasto podzielić na 10 takich samych kawałków, rozwałkować mocno i zwinąć "ciasny" rogal. Obmoczyć cały rogalik w wodzie, posypać z wierzchu makiem. Ułożyć na blaszce i zostawić jeszcze na ok 10mn do wyrośnięcia. Piekarnik nagrzać do 250*C funkcja góra-dół. Na spód piekarnika wstawić miseczkę z wodą. Piec rogaliki ok 15 min, aż będą rumiane. (moje muszę piec trochę krócej ;). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz